Je Eigen Journaal - Logo - Presenteer uw bedrijf professioneel - hi - transparant
de nieuwe manier van het produceren van film en video

Wie ben je?

Wat doe je?

Waarom jouw bedrijf?

Liever luisteren? Ervaar hieronder direct mijn stem.
Presenteer je bedrijf professioneel

“Je Eigen Journaal”

Laat zien en horen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Presenteer jezelf of je bedrijf anders dan anders: beeld, geluid en stem.

Bijzondere en vernieuwende (korte) online films voor het bedrijfsleven:

Je Eigen Journaal als product- of bedrijfspresentatie.

Je Eigen Journaal met de uitstraling van je eigen bedrijf. Vernieuwend, ondersteunend en in deze tijd, dankzij social media, de meest effectieve marketingtool. Dit is de nieuwe manier om echt verbinding te maken. “Anders dan Anders”

“Mooie dingen maken met leuke mensen”

Je Eigen Journaal is een formule waar jij als klant zelf ook aan meewerkt: jij bepaalt wat je wilt overbrengen, ik creëer de setting waarin jij het beste tot uiting komt en leg dat vast dat met de camera. Door deze manier van werken ontstaat een film die je laat zien zoals je echt bent.

In korte interview-stijl, in een nieuwsachtige setting of vanaf een mooie locatie. Diverse stijlen zijn mogelijk. Laat door middel van 1 of meerdere “journaals” zien en horen wat je doet en wat je te bieden hebt.

Laat jezelf zien en horen.

Art driven bij music by Rep Ringel
Je Eigen Journaal
The Clean Experience
Je Eigen Journaal
AACC Accountancy & Belastingadvies
Je Eigen Journaal
Scan Logistics Holland BV
Je Eigen Journaal
East4Fresh: Aziatische groente en fruit
Je Eigen Journaal
Huisartsenpraktijk de Zegerij
Je Eigen Journaal
Familieopstellingen door Eric de Waard
Je Eigen Journaal
Letterzaken: Online Marketing
Je Eigen Journaal
Installatiebedrijf De Jong: Biomassa
Je Eigen Journaal
OKCN in beeld
Je Eigen Journaal

Wil je informatie, meer zien of horen?

Testimonials

Yvon de Boer (The Clean Experience Barneveld )

Yvon de Boer

The Clean Experience Barneveld 

Waar begin je, wanneer je een realistisch, informatief en representatief platform zoekt om je bedrijf- en bedrijfsvoering wenst te presenteren?

Ook voor ons als TCE stoomspecialist’ was het een ware zoektocht naar de juiste man en partij voor “ the job”.
Totdat Raymond Lorié van Lorié Productions op ons pad kwam.

Deze professional stak tijdens het kennismakingsgesprek met kop en schouders uit boven de middenmoot door zijn persoonlijke benadering, kritische vragen over onze stoomproducten en zijn inlevingsvermogen.

Hij benadrukte het belang van ‘jezelf zijn en blijven’ en hiermee stelde hij ons al snel gerust.

Wij hebben onze stoomapparatuur op verschillende locaties mogen filmen en hieruit sprak de ervaring en flexibele houding van Raymond, maar zeker ook van de cameraman!

Het daadwerkelijke filmen van reinigen met stoom in de praktijk baarde ons op voorhand zorgen welke wij naar Raymond uitspraken.

Ik bedoel; STOOM….. je zou denken dat dit het beeld aardig zou vertroebelen toch?

Hij stelde ons echter gerust en terecht! De cameraman wist, zeer professioneel, supers scherpe beelden weer te geven.

De filmdag was goed voorbereid en verliep vlekkeloos.

Zelfs de kleur van de kleding voor de film was een punt van aandacht.

Iets waar jezelf niet zo snel aan zou denken…

Al nam Raymond op de draaidag letterlijk en figuurlijk de regie van ons over, naderhand was er altijd ruimte voor overlegmomenten waar we onze voorkeuren voor bepaalde beelden en gesproken teksten konden aangeven. Samen hebben we het tot een mooi en realistisch resultaat gebracht. Wij zijn apetrots!

Onze bedrijfsfilm is zeer goed ontvangen door potentiele klanten. Ook op de beurs, waar de film op de achtergrond meedraait, trekken de beelden veel belangstelling.

Omdat wij internationaal opereren als stoomspecialist heeft Raymond op ons verzoek ook nog voor synchronisatie en vertalingen in het Engels en Duits gezorgd.

Wij zijn zeer content met de samenwerking met zowel Raymond Lorié, als met zijn cameraman, en wij zouden hem zeker aanbevelen als compleet ontzorgende media consultant.

Antoine Joosten (Directeur AACC)

Antoine Joosten

AACC

Veel ondernemers weten ongeveer wel welke werkzaamheden worden uitgevoerd op een accountants- en belastingadvieskantoor. Wij wilden ons kantoor daarom op een andere wijze presenteren dan veel andere kantoren doen. Onze persoonlijke benadering diende duidelijk te worden. Tijdens de voorbespreking heb ik met Raymond Lorié hierover een aantal keren gesproken. Dat heeft er toe geleid dat hij ons heeft geholpen dit op een goede manier te uiten. Tijdens de opnames was te merken dat Raymond zich zeer goed had verdiept in ons kantoor en in onze branche. Hij stelde goede, maar soms ook best lastige vragen. Daarbij was hij scherp en kritisch op de antwoorden die wij gaven. Gelukkig kon hij ook humoristisch reageren wat er mede voor zorgde dat de opnames in een ontspannen sfeer hebben plaatsgevonden. Desondanks hield hij ook nog de details in de gaten en was hij de gastheer in ons eigen kantoor. Tijdens de opnames werd ik niet afgeleid door de randzaken die er omheen plaatsvonden. Raymond vormt samen met zijn cameraman een goed team.

Op voorhand had ik een bepaald beeld van “ons” Eigen Journaal. Het eindresultaat is een Journaal met mensen die zijn zoals ze zijn, waarbij ons verhaal beter uit komt dan ik op voorhand had gedacht. En natuurlijk is het raar om jezelf te horen. Maar wat is er mooier te horen dan dat het zeer natuurlijk overkomt. Niks gespeeld of mooi gemaakt; puur natuur. Dat lukt alleen als de omgeving goed is en Raymond heeft bewezen dat hij een echte professional is om dat te realiseren.

Iedereen die overweegt zijn of haar onderneming op een andere wijze te presenteren, moeten Je Eigen Journaal serieus overwegen. Het is een mooi medium om jezelf en je onderneming onder de aandacht te brengen.

Richard van Leeuwen (Directeur AACC)

Richard van Leeuwen

AACC

Er was een plan, een korte “journaal” film te maken voor onze website. Een afspraak was gepland. Voorbereidingen waren door anderen in onze organisatie voorbereid.

Dus ging ik redelijk onvoorbereid “de film in” …. Kende Raymond niet, niet een idee over zijn plan van aanpak, geen idee hoe hij communiceert en al helemaal niet welke vragen er gesteld zouden gaan worden. Wel had ik uiteraard me een voorstelling proberen te maken van het eindresultaat. Immers dat moet een deel van ons ‘ uithangbord” op de website worden en in de social media in het algemeen.

Het werken met Raymond was heel direct en dat was niet ongemakkelijk. Immers je merkt heel snel met een professional van doen te hebben, die voor zichzelf niet direct een eindproduct op zijn netvlies had, maar wel de wijze waarop dat eindproduct vorm moest worden gegeven. Daarbij gesteund door een uiterst vakbekwame cameraman die ook veel suggesties aandroeg over de beeldvorming in de meest letterlijke zin van het woord. Zo zijn we, wederzijds onbevangen en onbevooroordeeld aan het werk gegaan. Raymond had zich heel goed verdiept in het type onderneming dat hij in beeld wilde brengen en de problematiek waar cliënten van accountants tegenaan lopen. En stelde vervolgens heel korte directe, maar ontzettend goede vragen. Maar ook vooral vragen waar je heel spontaan op moest antwoorden, onvoorbereid als ik was.

Vragen die veel mensen overigens ook zouden kunnen stellen, maar het soms helaas niet doen, waardoor het informatief karakter in de korte film heel goed tot uiting komt. Antwoorden waren soms te lang, soms te onduidelijk en dan greep Raymond in. Want hij was de regisseur en het eindproduct is ook zijn visitekaartje..

We hebben op deze wijze een middag intensief maar wederzijds ook heel inspirerend kunnen werken. En daarmee een eindresultaat kunnen neerzetten waar ik met heel veel trots nu naar kan kijken. Een film dat mijn verwachtingspatroon heeft overtroffen, heel informatief en datgene laat zien, dat we heel graag ook aan de wereld willen laten weten. Het was een leuke en leerzame ervaring te mogen samenwerken met deze professional en dan is het ook niet ingewikkeld om “het proces het proces”  te laten. Immers er was een kapitein, die de richting kende die we moesten gaan, Raymond.

De eerste reacties op de film zijn overweldigend. Hele enthousiaste reacties wat betreft inhoud en vormgeving. Echt een “eye-opener”  merk ik nu aan de hand van deze  reacties. “Dat wil ik ook wel”  is een reactie die ik al een paar keer heb gehoord. En of ik “Je Eigen Journaal” dus zou willen aanbevelen? Als ik kijk naar de reacties, mijn eigen ervaring en de exposure die het geeft, kan ik het iedereen niet alleen aanbevelen maar dan gun ik het iedereen op deze wijze zijn eigen “gezicht”  van zijn/haar eigen onderneming te kunnen laten zien via “Je Eigen Journaal”.

Marco Vandegaar (Managing Director Scan Logistics Holland BV)

Marco Vandegaar

Scan Logistics Holland BV

Raymond Lorié ken ik al heel wat jaren. Wij klant van hem; hij klant van ons. Kritisch, oprecht, recht door zee. Voordat je je eigen journaal laat maken, “dwingt” Raymond je om goed na te denken over je business. Natuurlijk kennen we allemaal ons eigen bedrijfsplan, met visie en missie, maar al te goed. Maar als je het laat verfilmen, is dat toch anders.

Raymond is een pro, begeleidt je, neemt je aan de hand en regelt “het” allemaal, zodat je je volledig kunt focussen op het overbrengen van je boodschap voor de camera.

Onze business wordt gekenmerkt door hevige concurrentie; toch is Raymond er in geslaagd om een unieke video te maken, waarbij onze sterke punten naar voren worden gehaald: persoonlijk, betrokken, betrouwbaar, know-how en ervaring.

De opnamedag was geweldig. Prachtig weer; ideaal om vliegtuigen in beeld te brengen. De samenwerking tussen Raymond, de cameraman en ondergetekende verliep vlot, met veel humor, maar bovenal met het nodige “commitment”.

De positieve en enthousiaste reacties uit binnen- en buitenland mogen er zijn; zowel van agenten en klanten. Het resultaat laat binnen een paar minuten zien, waar je voor staat. Een prachtige manier om je te presenteren!

Marcel en Annemarie (Marcel's Kaas)

Marcel en Annemarie

Marcel’s Kaas

Wij hebben de samenwerking en de productie met Raymond Lorié als zeer prettig ervaren. Vooral omdat je helemaal je zelf bent ook tijdens de opnames. Dit komt ten goede van de film, wat dan ook zo over komt.

Beste compliment van een klant is dat hij de film heel  mooi en natuurlijk over vind komen. Dit was dus precies de bedoeling. Dus beter kun je het dan volgens mij niet doen. De kwaliteit is in full HD zodat je het ook overal op kan presenteren. Als je kwalitatief een goede en mooie bedrijfsfilm nodig hebt en je wilt ook nog dat andere mensen dit makkelijk kunnen zien, dan zou ik dat laten doen bij je eigen journaal.nl

Helien Verhagen (Managing Director Eat4Fresh)

Helien Verhagen

Managing Director Eat4Fresh

Een terugblik naar de filmopname en samenwerking van East4Fresh & Lorié Productions

Eindresultaat: super en ik ben super blij. De film geeft de kijker een duidelijk beeld wat East4Fresh doet en waar we goed in zijn – de variëteit aan beeldmateriaal en locaties maakt een en ander af!

Ik heb erg veel goede reacties ontvangen, overal vandaan – de ondertiteling cq vertalingen dragen hier zeker toe bij. Niets is voor Raymond en zijn cameraman te gek. Iedere wens kan worden ingevuld. Dat maakt een en ander compleet.

Ja, ik kan iedereen die specifiek een product cq producten vermarkt aanbevelen om een film cq een eigen journaal te creëren. Het geeft je bedrijf net dat extra wat iedere ondernemer goed kan gebruiken!

De draaidag en de samenwerking heb ik uitstekend ervaren. De cameraman excelleert in het werken met mensen die meer met inhoud bezig zijn dan met spotlights.

Raymond, jij creëert onder andere op geheel eigen wijze een sfeer, juist die sfeer die nodig is om je hoeveelheid aan vragen en wat er echt toe doet te stellen op de juiste momenten.

Een groot CHAPEAU voor jullie vakmanschap!

Jeanette Klijn Velderman (Huisarts en Cosmetisch arts)

Jeannette Klijn Velderman

Huisarts en cosmetisch arts

Ik heb de productie als heel erg leuk ervaren, tevens ook heel professioneel! De samenwerking met Raymond Lorié vond ik erg prettig, gezellig, perfectionistisch en vakkundig.

Ik vind het eindresultaat erg mooi geworden, precies wat ik in gedachten had. Professioneel, duidelijk en tevens precies de boodschap die ik wil vertellen, met de juiste uitstraling.

De reacties op de film zijn heel positief, meestal krijg ik te horen; erg mooie film en een hele professionele uitstraling.

Je Eigen Journaal vind ik een erg leuke en goede manier om je boodschap uit te dragen, zeker nu met alle social media mogelijkheden. Iedereen die een boodschap uit wil uitdragen kan ik aan bevelen een eigen journaal via Raymond Lorié te laten maken! Tenminste als je van kwaliteit houdt en je het op een eigen persoonlijke manier wilt.

Voor mij is het een perfecte manier om mijn boodschap te vertellen omdat de film op diverse plekken ( Website / Linkedin/ Twitter ) etc. te zien is.

Al met al ben ik heel erg tevreden met het resultaat en zeer blij met alle positieve reacties.

Nienke van Ketel (EFT Therapeut)

Nienke van Ketel

Praktijk Nienke van Ketel

YouTube staat vol met video’s van allerhande coaches en therapeuten. Vaak zelfgemaakt en zeer verschillend in kwaliteit, zowel wat betreft beeld en geluid, als de inhoud. Ik had weinig behoefte om datzelfde pad te bewandelen en mijn eigen “home video” toe te voegen… en toch bleef deze vorm van communicatie me wel interesseren.

Ik kwam in contact met Raymond Lorié van Lorié Productions. Dankzij zijn expertise staat mijn praktijkpresentatie als een huis. Raymond was tijdens het hele proces – voorbereiding, kiezen van de locatie, het filmen, het nabewerken en het uitzetten van de film – een enthousiaste en ambitieuze motivator. Dat maakte onze samenwerking intensief, prettig en doelgericht.

Het was mijn eerste ervaring voor de camera en uiteraard kwamen daar wat zenuwen bij kijken. Door Raymond’s no-nonsense houding ging dat snel over en had ik vooral erg veel plezier in het hele proces.

Wat daarbij geweldig hielp was de sfeer tijdens het filmen: ontspannen en plezierig. Na het filmen was het aan mij om te kiezen welke delen van het interview wel en niet in de film kwamen, en ook daar was Raymond bij betrokken met adviezen en tips.

Raymond’s doel is het neerzetten van de best mogelijke film, in de mooist mogelijke kwaliteit, waarin de verteller en zijn/haar verhaal zo optimaal en authentiek mogelijk tot zijn/haar recht komen.

Dat dit uit de film spreekt, blijkt uit de feedback die ik krijg, met opmerkingen als “top video, mooi, informatief, uitnodigend, helder, geloofwaardig, mooie muziek, prachtige setting en super idee met die stoel in het zand”. Een bedrijfsfilm die én professioneel én authentiek is: laat dat maar aan Lorié Productions over.

Eric de Waard (Life Coach)

Eric de Waard

De Waard Coaching

Ik was in het begin sceptisch over het maken van een film over mijn werk. Maar al na een paar minuten draaien dacht ik “Dit gaat helemaal goed komen.” De aanpak was professioneel en efficiënt. Door zijn eigen media ervaring weet Raymond Lorié (Je Eigen Journaal) precies hoe hij je op je gemak moet stellen voor de camera.

Naderhand, toen ik het ruwe materiaal onder ogen kreeg wist ik niet waar ik moest beginnen. En ook daar werd door Raymond op doeltreffende wijze een helpende hand toegestoken. Het uiteindelijke resultaat is prachtig en ik ben er zelf trots op.

Ik krijg nog regelmatig positieve reacties op de film én, ik heb er een aantal mooie opdrachten door gekregen. Reden voor mij om over een vervolg na te denken.

Je kunt met een eigen webcam of digitale camera natuurlijk best leuke clipjes maken, met “Je Eigen Journaal” kom je professioneel over en maak je ook aan je klanten duidelijk dat je voor kwaliteit staat.

Nathan Veenstra (SEO-specialist)

Nathan Veenstra

Optimus Online (toen: Letterzaken)

Mijn film voor Letterzaken is dankzij de perfecte samenwerking met Je Eigen Journaal bijzonder geslaagd geworden. Tijdens het opnemen van de film -wat sneller verliep dan ik had verwacht- werd ik door Raymond Lorié uitstekend op mijn gemak gesteld en werd ik goed begeleid wanneer er iets misging. De focus was duidelijk op spontane antwoorden, waar heel goed op geregisseerd werd. Een verspreking was geen probleem. Direct doorgaan en later het onderwerp weer aansnijden was de oplossing. Hierdoor bleef de spontaniteit behouden.

Het resultaat is een prachtige professionele film, waarin mijn verhaal helemaal goed uit de verf komt. De reacties waren ook erg goed, dankzij de goede voorbereiding en begeleiding is het een mooi en duidelijk verhaal geworden.

Voor de professionele presentatie van je product, dienst of bedrijf is Je Eigen Journaal een uitstekende investering. Mijn film is het bewijs. Meer weten? Neem gerust contact op met mij via optimusonline.nl. (in 2020 wijzigde ik de bedrijfsnaam naar Optimus Online)

Leon Brekelmans (Directeur Installatiebedrijf)

Leon Brekelmans

Directeur PH de Jong

Om ons bedrijf te promoten en met name onze specialiteit met betrekking tot biomassa installaties lag het in de bedoeling een promotie film te maken van een project in uitvoering en uiteindelijke ingebruikname.  En hoe pak je dit nou aan. Tijdens de week van Techniek raakte ik met Raymond Lorié in gesprek en in dit informele gesprek raakten wij beide geïnteresseerd in elkaars werk en zagen een uitdaging liggen voor een promofilm. Van af dit moment is alles in een stroom versnelling gegaan , mede door de gedrevenheid en professionaliteit van Raymond. Tijdens drie opname dagen en tijdens de uitvoering werd mij toch erg duidelijk dat ik met professionals te maken had, daar waar ik nog gedacht had zelf een filmpje te maken, blijkt tijdens de opnames dat dit nooit een eind resultaat had gekregen als nu het geval is.

Het eindresultaat mag er dan ook zijn! Dankzij een strakke productie en een team van professionals waarbij er op een zeer prettige manier het geheel tot stand is gebracht, kijk ik terug op een leuke periode van filmen. Na het online brengen van de film waren de reacties ook niet van de lucht, zonder uitzondering alleen maar positieve reacties. Dit was voor mij erg leuk om te ervaren maar uit eindelijk kwam het natuurlijk door de kwaliteit van het product. Omdat van te voren moeilijk in te schatten is wat het eind resultaat zal zijn, zul je in deze moeten vertrouwen op de ervaring van de productieleider. Door mijn ervaring zal ik zeker Raymond Lorié met Je Eigen Journaal aanbevelen bij een ieder die een film wil laten maken, want juist met dit product maakt kwaliteit het verschil.  Dat uiteindelijk het product ook nog wordt verspreid via Je Eigen Journaal is natuurlijk helemaal top , je bereikt hiermee breed publiek die wellicht ook geïnteresseerd raakt in jouw eigen product.

Gert Klabbers (Haptotherapeut)

Gert Klabbers

GZ-Haptotherapeut

De samenwerking met producent Raymond Lorié is mij goed bevallen. Ik ben onder de indruk van zijn zorgvuldige voorbereiding en tijdens het productieproces van Je Eigen Journaal stelt hij hoge kwaliteitseisen. Het eindresultaat van onze samenwerking is dan ook een informatieve film van goede kwaliteit, hetgeen ook blijkt uit de vele positieve reacties die ik heb ontvangen.

Raymond, ik hoop dat veel mensen, die zichzelf en hun werkzaamheden en/of bedrijf in beeld willen brengen, van jouw professionaliteit gebruik gaan maken.

Janet Vissinga (OK Consultancy)

Janet Vissinga

OK Consultancy Nederland

OK Consultancy Nederland (OKCN) begeleidt ziekenhuizen op weg naar een nieuw operatiecentrum in de breedste zin van het woord.

Wij wilden onze referenties graag aan  het woord laten en schakelden Lorié Productions

(Je Eigen Journaal) in om in 3 verschillende ziekenhuizen interviews af te nemen.

Spannend, want hoe krijg je als interviewer informatie die representatief is voor de missie en de visie van OKCN als je niet de taal van de specialisten spreekt dachten wij.

We hebben ons onterecht zorgen gemaakt. Raymond Lorié is een uitstekende interviewer en kan ongeacht het onderwerp van gesprek precies de juiste vragen stellen om een geanimeerd gesprek op gang te brengen. Wij hebben ons werkelijk nergens in hoeven te mengen en stonden zelfs verbaasd van de openheid van onze referenties en de ongedwongen sfeer die steeds weer opviel.

De reacties op de film “OKCN in beeld” zijn lovend en een groot compliment voor ons vak.

Chapeau Raymond!

Willem Timmer (Modescout)

Willem Timmer

Tempelman Exclusive Herenmode

Raymond Lorié heeft mij benaderd om een eigen journaal te maken voor mijn bedrijf Tempelman Exclusive. Heel bijzonder om eens in een echte studio de opnames mee te mogen maken. Ik was in eerste instantie best nerveus, want je denkt altijd van, kom ik wel goed over, heb ik geen rare stem, zie ik er wel goed uit?

Maar de professionele productie bracht daar al gauw verandering in. Heel knap gedaan en het samenwerken met Raymond is altijd geweldig en gezellig.

Hij weet precies nog even de puntjes op de i te zetten, om het net even wat luchtiger te maken, zodat het journaal niet “te stijf”over komt.

Zelf ben ik uiterst tevreden over het eindresultaat en heb vele mooie reacties gekregen op o.a. social media. Eigenlijk zou iedere ondernemer met een mooi product of dienst dit moeten hebben. Beeld en geluid geven je product of dienst zo extra cachet en het wordt daardoor ook een stuk persoonlijker.